onsdag den 5. september 2012

Dag 7: First day of High School.

Første dag i skole i Bellaire! Stod op kl 6am og gjorde de sædvanlige morgenritualer. Blev en smule stresset fordi jeg var nervøs og ville gerne have alle mine ting med. Så gik jeg ud for enden af indkørslen sammen med Poppa (min værtsfar) og Saskia.
Vi venter tålmodigt.

Skolebussen.
Da bussen så kom sagde vi godmorgen til den kvindelige chaffeur og satte os ned. Busturen tog en halv time tror jeg, men er ikke sikker for havde ikke et ur på mig.
Da jeg så ankom til skolen sammen med Saskia var sommerfuglene helt oppe i halsen på mig. Vi startede med at gå ind på Mr. Lu's kontor for at få vores schedule og locker nummer. Det gik hurtigt med Saskia, men jeg var åbenbart ikke inde i systemet endnu så jeg blev lidt længere tid mens Mr. Lu skrev mine timer ned på et papir. Han fulgte mig så til min første time og vi var så self lidt sent så da vi gik ind i klasseværelset sad alle ned og læreren var kommet. Så jeg fik klassens fulde opmærksomhed mens Mr. Lu introducerede mig til dem alle. Det var okay, selvom jeg knap kunne sige noget af ren og skær nervøsitet.
Efter første period som gik helt fint, spurgte jeg en eller anden hvor min næste time var. Da jeg så havde kæmpet mig derned havde jeg U.S. History sammen med the freshmens hvilket er de fleste fra mit volleyballhold. Lidt mærkeligt siden jeg er sophmore, men det går jo nok.
Efter det var der så en assembly i et stort møde lokale som jeg ikke kan huske hvad hedder. Men det var sådan lidt biograf agtigt. Vores skoleinspektør snakkede så et godt stykke tid om nødvendige ting og sagde velkommen tilbage efter sommerferien. Han fortalte så hele High School'en at i år havde vi tre udvekslingsstudenter. Han pegede Saskia og Chris ud, for dem kendte han (de er fra tyskland) og sagde at vi også havde en fra Danmark som han ikke kunne finde. Mig. Så jeg rakte bravt min hånd højt op og han spurgte om mit navn og jeg svarede højt og tydeligt "My name's Caroline".... Dét var bare sleeet ikke pinligt eller noget. Så ALLE ved nu hvem jeg er og jeg ved ikke hvem nogen er.

I know at jeg har skrevet meget indtil nu og jeg har tænkt mig at skrive mere. Så hvis i læser videre siger jeg mange tak fordi i faktisk interesserer jer for mit liv, jer andre jeg har FULD forståelse hvis i stopper nu eller bare kigger på billederne.

Bagefter havde jeg så Geometry hvilket gik uden problemer og vi fik udleveret en MONSTER bog. Så jeg krydser fingre for at jeg kan følge med, ellers må jeg snakke med Mr. Lu.
Så var der Choir hvilket jeg er meget positivt indstillet for, og jeg tror at det bliver en af mine yndlingstimer. OG der bliver højst sandsynligvis en tur til Chicago med Choir og Band.
Så var der Lunch som er i en halv time hvor vi sidder ved borde og spiser vores madpakke eller noget andet.
Min femte period er så Advanced P.E. hvilket kort sagt er idræt så vidt jeg ved. Tror også at det bliver en fed time.
Til sidst har jeg så Psychology som virker godt og spændende allerede! Læreren er lidt skør men det har jeg intet imod :)

The hallway.

The "famous" Locker som er VILDT svært at åbne.
Så har vi en halv time "Study Hall" som vi har hos en af de lærere vi har i vores schedule og det varer i en halv time hvor man kan lave sine lektier. Det fungerer ligesom en time hvor man ikke må gå før timen er ovre.

Bagefter ALT dette har jeg så volleyball-practise som varer i to timer. Idag skulle vi have taget vores Team-Picture så vi skulle have vores uniform på. Man kunne også få taget et Individual Picture hvis man gerne ville have det, hvilket jeg gjorde.
Vores uniform består af vores jersey (hold-trøje som jeg fik idag. Er nr. 1), knæ-puder, sorte strømper op til knæet og nogle stramme korte shorts. Og nogle valgfri sko. Vores uniform skal vi have på når der er kampe med andre skoler. Sådan én er der imorgen mod Mancelona School.

Skoleting.
Mit skema i det her semester (Jeg skal have det samme skema hver dag):

1st period         ->  11th Grade English
2nd period        ->  U.S. History (9th Grade Class)
3rd period        -> Geometry (10th Grade Class)
4th period        ->  Choir (10-12th Grade Class aka mixed)
5th period        ->  Adv. P.E. (same as above)
6th period       ->  Psychology (same as above)
7th period       -> Study Hall

Volleyball-practise for two hours or game.


Tak! til dem der er nået så langt som her :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar